maandag 26 december 2011

Verantwoording

De mensen kletsen maar wat raak. Iets van alle tijden.
Tegenwoordig treffen we dat vooral aan op Faceboek, Twitter en dergelijke. Ik ben op deze podia passief aanwezig: ik houd me verre van de daar gebezigde, vluchtige prietpraat.
Fotografie, observeren en signaleren, muziek en een en ander op papier zetten, die dingen houden me bezig. Daartoe dit blog. De tijd zal me daartoe niet dwingen: onregelmatig laat ik hier van me horen en zien.
De blogs van 14 december 2011 vragen om een toelichting.
In een of ander tijdschrift trof ik een klein fotootje aan, genomen vanuit een fraai perspectief. Over dit straattafereel heb ik mijn gedachten wat laten gaan in Parijs, herfst 1959.
Nejdek maakte ik tijdens onze voorjaarsvakantie 2011 in ons geliefde Tsjechië. Het is een sober beeld dat herinnert aan de normalisering, eind jaren ‘60. Deze foto maakt deel uit van een wat deprimerend drieluikje. De twee andere zwart-wit opnames volgen later, voorzien van commentaar.




Tot slot.

Rond deze tijd van het jaar laat de tekst op bovenstaand kerstkaartje niets te wensen over.


Voilá.